Friday, August 29, 2008

Money cant buy you happiness

Ya, aku setuju seratus peratus dengan ungkapan yang sudah sebati dalam hidup kita ini. Kau takkan jumpa sekotak 'kegembiraan' atas rak-rak di NTUC ataupun sheng siong. Dan aci di kedai mamak tu pun takkan bagi kau sedolar/sepaket 'bahagia'. Dia bagi penampar adalah.

Tetapi aku nak tanya sikit,

1) Sedih tak kau kalau bila nak pergi kerja, kau kene korek tabung yang penuh dengan duit sen, untuk tambang pergi balik tempat kerja? Sebab ezlink da kosong dan sekarang ni akhir bulan, tau tau jelah kan....

2) Sedih tak kau bila hari-hari balik rumah, mereka tak masak lauk dengan alasan tak ada apa2 dalam peti sejuk (padahal ade sardin tin dan ikan)

3) Bingit tak kau bila orang tu asyik nak pinjam $20, dan bila kau cakap takde duit, dia pulak yang bingit dan mula membebel, mengungkit dan yang sewaktu dengannya.

Ya, aku tau, orang lain lagi teruk, tapi aku tengah bosan gaji aku belum masuk dan backlog aku masih banyak. Dan nampaknya bulan ni aku kene bayar mak lebih sikit, duit dental, duit doktor, duit keje, duit ezlink, tsk, tsk, tsk...

Kenapa bila takde duit, aku tersangatlah lapar dan nak makan macam2 benda, tapi bila ada duit, tak makan pun tak kisah sebab aku tau duit ada pat tangan.

update- GAJI DA MASUK!!!!!!!!!!!!!!!!! YAYYYYY!!!!!!!!!!!!!!

No comments: