Saturday, August 30, 2008

antara brokoli dan bunga kubis

Entah kenapa, aku betul2 tak suka makan brokoli. Tapi, aku suka makan bunga kubis (cauliflower) pulak. Kelakar kan? Mak cakap kedua2 sayur ni satu famili, tapi aku memang tak suka. Mungkin sebab penampilan brokoli macam green bushes (semak?), jadi otak aku selalu terbayangkan green bushes bila mak masak lauk yang ada brokoli.

Kelip Kelip Ku Sangka Api (Malek Ridzuan)
Tiap hari melintas di sini
Kuharapkan dapat memandang mu
Sayangnya engkau persis tak peduli
Akulah seorang merindu

Jeling jeling kau tidak berpaling
Senyum diberi tiada balasan
Sikapmu sayang membuatku rungsing
Ku turut hati merana badan

( korus )
Berakit berakitlah ke hulu
Berenang renang ku ketepian
Bersakit biarku sakit dahulu
Bersenang denganmu kemudian

Kelip kelip ku sangkakan api
Sinar mentari membawa cahaya
Kau hilang ghaib sangkaku kau benci
Kiranya sengaja nak menduga

Ini adalah salah satu dari lagu kegemaran aku dalam senarai lagu-lagu melayu lama. Aku mengaku, aku suka lagu ghazal, melayu asli, lagu zaman 60-70an dan juga dangdut (paling favorit lagu secangkir madu merah). Tapi bahasa melayu aku makin teruk sekarang. Percaya tak, aku kena fikir selama lima minit untuk translate kan perkataan list ke senarai. Haiz...... HANCUR!!!!!

When i was young, i always thought that Malek Ridzuan's voice was so hot and macho. Well, it still is to me...heeeee...cair aku dengar lagu 'Cukup sampai di sini sayang'. Ahhh, im in my oldies mode today...weeeee.....

No comments: