Tuesday, August 26, 2008

aku menyesal.

Terus terang aku katakan, memang menyesal tak jaga gigi betul2. Disebabkan kecuaian aku, aku terpaksa pergi cuci gigi (dalam erti kata cuci, teeth cleaning). Melayang lah $120 aku yang boleh digunakan untuk naik teksi bila malas nak naik mrt. Bila aku baring atas cushion plastic tu, terbayang-bayang mimpi yang satu tu. Mimpi yang cukup sadis dan mengerikan. Aku tak nak tulis pat sini, seram seh. Dan mimpi yang lagi satu pun menjelma, yang aku tengah menadah tangan penuh dengan gigi aku sendiri. Eiih.

Sudah nak dekat seminggu lebih dah nie, aku floss dan berus gigi 2 kali setiap hari. Memang paranoid tau tak. Tapi bengkak pat gaham sebelah kiri masih ada dan gusi aku masih belum kuat lagi. Aku tak boleh makan nasi, makan bubur jer, sudah nak dekat seminggu aku makan BUBUR. Macam orang tua tak ada gigi seh. Kau tau tak betapa seksanya tak dapat kunyah makanan betul2?? Tidak kan?

Aku rasa macam hidup ni sudah gelap. Yelah, walaupun aku makan sekali saja sehari, tapi batin aku terseksa. Its like a psychological thingy. I want to eat that but i know very damn well that i wont be able to chew it let alone swallow it. Dan aku takut nak makan cokelat, seksa tau nak floss bila gusi masih sensitive. Nasib, nasib.

Apapun, aku rasa sedikit seronok sebab minggu depan bulan Ramadhan, bulan puasa. Malam semalam, kita berlima dengan penuh semangat berbincang tentang kuih apa yang hendak dibuat. In the end, Kuih makmur dengan Kuih suji saja. Aku nak buat kuih semprit, mak cakap dia tak sanggup nak buat. Sedih. Tahun ni kita nak cat rumah, maaf, salah, AKU nak cat rumah. Nampaknya, aku jugaklah kena beli cat pakai duit sendiri. Almaklumlah, ada orang tu sememangnya al bakhil bin kedekut.

No comments: